آیا جراحی بینی درد دارد؟

ایجاد تغییرات ظاهری بر روی صورت افراد و به خصوص بر روی بینی آن ها تاثیر بسزایی دارد. این کار می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس در افراد شود و به صورت وزیبایی آن بیفزاید. همچنین می تواند سبب تناسب و تقارن بین اجزای صورت شود. ولی استرس و ترسی که بیش تر افراد با آن مواجه هستند این است که آیا جراحی بینی درد دارد؟ آیا تورم و کبودی بعد از عمل بینی از بین می رود؟

درد بعد از عمل بینی

بیمارانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند، طیف وسیعی سؤال و نگرانی دارند. این یک امر ساده است که هر جراحی درد ها و ناراحتی هایی برای فرد ایجاد می کند. در حقیقت جراحی با خود سطوح مختلف ناراحتی های مختلفی را با خود می آورد.

درد بعد از عمل بینی

آیا بعد از جراحی بینی درد خواهیم داشت؟

سوالی که باید در لیست سوالات قرار داد و از جراح خود بپرسید، این است که آیا بعد از جراحی بینی درد خواهیم داشت و این درد به چه میزان است؟

پاسخ به این سوال اصلا آسان نیست و در هر فرد نحوه جراحی بینی و نتیجه آن متفاوت است. همچنین هر فرد آستانه تحمل درد متفاوتی دارند. به همین دلیل است نمی توان به این سوالات، پاسخ قطعی داد.
حتی نحوه جراحی بینی متفاوت است و نتیجه آن ممکن است بین چند ماه تا چندسال بعد مشخص شود.
آن چه ممکن است که باعث کاهش دردها و دوره نقاهت شود، استفاده از تکنیک های نوین، ایجاد برش های کوچک تر و استفاده از ابزار های مخصوص برای انجام جراحی است.
استفاده از روش های نوین جراحی بینی ، می توان میزان درد را تا حدودی کاهش دهد.

جراحی بینی به روش بسته

زمانی که در خصوص جراحی بینی صحبت می شود، تکنیک جراحی بینی به روش بسته، از جمله تکنیک هایی است که با ایجاد برش های کمتر و جراحی داخل بینی، درد و تورم کمتری را به همراه خواهد داشت. ولی این را باید دانست که جراحی بینی به روش بسته را نمی توان بر روی همه افراد انجام داد.
با این حال از جمله مزایای روش جراحی بینی بسته، کاهش قابل توجه جاز زخمف کبودی، تورم ، دوره نقاهت کوتاه تر و درد بسیار کمی است.

بیشتر بخوانید  جراحی زیبایی بینی؛ نحوه انجام جراحی تا دانستنی های جالب درباره آن

درد بعد از جراحی بینی به روش بسته

حتی بهترین جراح بینی در تهران نیز، بعد از اتمام جراحی بینی، از تامپون و یا گچ برای حفظ ساختار بینی استفاده می کند. که برداشتن تامپون ممکن است برای فرد درد و ناراحتی ایجاد نماید.
بلافاصله بعد از عمل جراحی بینی، کبودی، تورم و درد بروز می کند. اما در واقع این درد ها جندان زیاد و آزار دهنده نیست.

درد بعد از گذشت چند روز کاهش پیدا می کند؟

بعضی از بیماران ممکن است در مدت زمان طولانی کاهش تورم و کبودی های صورت را تجربه کنند. اما برای افرادی که جراحی بینی به روش بسته انجام داده اند، بعد از گذشت فقط چند روز نتیجه جراحی را خواهند دید. فقط ممکن است کاهش تورم کمی زمان ببرد.

بیمارانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند ، طیف وسیعی از سؤال و نگرانی دارند. این یک امر ساده است که هر جراحی درد ها و ناراحتی هایی برای فرد ایجاد می کند. در حقیقت جراحی با خود سطوح مختلف ناراحتی های مختلفی را با خود می آورد.

درد نیز در همه روش های جراحی بینی، بعد از گذشت 2 الی 3 روز فروکش می کند و جای نگرانی ندارد. ولی اگر درد ها ادامه دار و بدون کاهش بود، حتما باید به جراح بینی خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است در روند جراحی خطایی بروز کرده و یا جای زخم ها عفونت کرده باشد.

نتیجه جراحی بینی بعد از آن که کبودی و تورم ها کاهش پیدا کند، کاملا قابل مشاهده است.
افرادی که جراحی بینی به روش بسته انجام می دهند می توانند بعد از رسیدن به شرایط فیریکی مطلوب بین یک الی دو هفته بعد از جراحی به محل کار و یا تحیل خود باز گردند.

میزان درد قابل تحمل است؟

میزان تحمل درد در هر فرد متفاوت است و به خود فرد بستگی دارد. آستانه درد و میزان تحمل درد در طی جلسه مشاوره اولیه با جراح بینی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین جراح نیز از بیمار در خصوص این ویژگی می پرسد.
زیرا جراحی بینی بدون درد امکان پذیر نیست. اغلب حین جراحی بینی و بعد از آن به منظور کاهش درد داروهای مسکن نیز تجویز می شود. همچنین مراقبت های بعد از جراحی بینی توسط جراح بینی، بیان می شود تا به کاهش درد، کبودی و تورم کمک نماید.
به منظور کاهش درد بعد از جراحی بینی بهتر است تا با جراح بینی خود صادق بوده و از او بخواهید تا در خصوص روند جراحی و تکنیک جراحی با شما صحبت نماید. زیرا ممکن است در میزان درد، کبودی و تورم بعد از جراحی بینی تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید  جراحی بینی استخوانی

سخن آخر

انجام جراحی بینی بدون درد، صرفا در بیهوشی کامل انجام می شود. ولی نداشتن درد بعد از جراحی بینی غیر ممکن است ولی انتخاب بهترین جراح بینی که بتواند، از تکنیک های نوین جراحی بینی استفاده نماید، می تواند از میزان این درد ها تا حدودی بکاهد.

نمونه جراحی های بینی ( قبل از این که سایت را ترک کنید حتماً پیشنهاد میشه نمونه جراحی های دکتر را مشاهده کنید)

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی و سرو گردن