آیا جراحی بینی درد دارد؟

• درد بعد از جراحی بینی چقدر است ؟
  • بعد از چند روز درد جراحی بینی کاهش پیدا می کند؟
  • علت درد بعد از جراحی بینی چیست؟

درد بعد از عمل بینی

سوالاتی که در بالا بیان شده همگی توسط بیماران و مراجعه کنندگان به مطب دکتر لیلا ملکی پرسیده می شود. این سوالات ممکن است به دلیل ترس از جراحی بینی هم پرسیده شود ولی دکتر لیلا ملکی در پاسخ به این افراد توضیحات زیر را در اختیارشان می گذارد. برای دریافت پاسخ سوالات خود به ادامه مقاله مراجعه نمایید.
بیمارانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند ، طیف وسیعی سؤال و نگرانی دارند. این یک امر ساده است که هر جراحی درد ها و ناراحتی هایی برای فرد ایجاد می کند. در حقیقت جراحی با خود سطوح مختلف ناراحتی های مختلفی را با خود می آورد.

درد بعد از عمل بینی
هر فردی که ادعا می کند که بدون درد جراحی بینی را انجام داده است، قطعا بیهوش بوده و از روند جراحی چیزی حس نکرده است. حتی اگر فردی بعد از جراحی بینی دردی را نداشته باشد، پس واقعا به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه کرده است که به گونه ای جراحی را انجام داده است که فرد دردی را حس نمی کند. البته احساس درد های خفیف بعد از هر جراحی نیز امری عادی است.
در حالی که ممکن است هرگز نمی توان همه خطرات و عوارض هنگام عمل جراحی را کاهش دهد ، اما بیماران با بهترین نتایج همیشه کسانی خواهند بود که بیشترین اطلاعات را دارند و انتظارات واقع بینانه از جراحی زیبایی بینی خود دارند. اینها کسانی هستند که از جراح بینی خود تمامی سوالات خود را پرسیده و از مراحل جراحی و نتیجه آن مطمئن هستند.

سن مناسب جراحی بینی

آیا بعد از جراحی بینی درد خواهیم داشت؟

سوالی که باید در لیست سوالات قرار داد و از جراح بینی خوب خود بپرسید، این است که آیا بعد از جراحی بینی درد

خواهیم داشت و این درد به چه میزان است؟

دکتر لیلا ملکی جراح بینی این گونه بیان می کنند که پاسخ به این سوال اصلا آسان نیست و در هر فرد نحوه جراحی بینی و نتیجه آن متفاوت است. همچنین هر فرد آستانه تحمل درد متفاوتی دارند. به همین دلیل است نمی توان به این سوالات، پاسخ قطعی داد.
حتی نحوه جراحی بینی متفاوت است و نتیجه آن ممکن است بین چند ماه تا چندسال بعد مشخص شود.
آن چه ممکن است که باعث کاهش درد ها و دوره نقاهت شود، استفاده از تکنیک های نوین، ایجاد برش های کوچک تر و استفاده از ابزار های مخصوص برای انجام جراحی است.
دکتر لیلا ملکی جراح بینی این گونه بیان می کنند که استفاده از روش های نوین جراحی بینی ، می توان میزان درد را تا حدودی کاهش دهد.

جراحی بینی به روش بسته

زمانی که در خصوص جراحی بینی صحبت می شود، تکنیک جراحی بینی به روش بسته ، از جمله تکنیک هایی است که با ایجاد برش های کمتر و جراحی داخل بینی، درد و تورم کمتری را به همراه خواهد داشت. ولی این را باید دانست که جراحی بینی به روش بسته را نمی توان بر روی همه افراد انجام داد.
با این حال از جمله مزایای روش جراحی بینی بسته، کاهش قابل توجه جاز زخمف کبودی، تورم ، دوره نقاهت کوتاه تر و درد بسیار کمی است.

درد بعد از جراحی بینی به روش بسته

حتی بهترین جراح بینی در تهران نیز، بعد از اتمام جراحی بینی، از تامپون و یا گچ برای حفظ ساختار بینی استفاده می کند. که برداشتن تامپون ممکن است برای فرد درد و ناراحتی ایجاد نماید.
بلافاصله بعد از عمل جراحی بینی، کبودی، تورم و درد بروز می کند . اما در واقع این درد ها جندان زیاد و آزار دهنده نیست.

در بعد از گذشت چند روز کاهش پیدا می کند؟

بعضی از بیماران ممکن است در مدت زمان طولانی کاهش تورم و کبودی های صورت را تجربه کنند. اما برای افرادی که جراحی بینی به روش بسته انجام داده اند، بعد از گذشت فقط چند روز نتیجه جراحی را خواهند دید. فقط ممکن است کاهش تورم کمی زمان ببرد.

بعد از جراحی بینی چه باید خورد

بیمارانی که می خواهند جراحی بینی انجام دهند ، طیف وسیعی از سؤال و نگرانی دارند. این یک امر ساده است که هر جراحی درد ها و ناراحتی هایی برای فرد ایجاد می کند. در حقیقت جراحی با خود سطوح مختلف ناراحتی های مختلفی را با خود می آورد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی از خانم دکتر لیلا ملکی در خصوص درد بعد از جراحی بینی و میزان آن می توانید با شماره تلفن های 22092813-021 در تماس بوده و یا از اینستاگرام دیدن فرمایید.

درد نیز در همه روش های جراحی بینی، بعد از گذشت 2 الی 3 روز فروکش می کند و جای نگرانی ندارد. ولی اگر درد ها ادامه دار و بدون کاهش بود، حتما باید به جراح بینی خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است در روند جراحی خطایی بروز کرده و یا جای زخم ها عفونت کرده باشد.

نتیجه جراحی بینی بعد از آن که کبودی و تورم ها کاهش پیدا کند، کاملا قابل مشاهده است.
افرادی که جراحی بینی به روش بسته انجام می دهند می توانند بعد از رسیدن به شرایط فیریکی مطلوب بین یک الی دو هفته بعد از جراحی به محل کار و یا تحیل خود باز گردند.

میزان درد قابل تحمل است؟

دکتر لیلا ملکی در پاسخ به این سوال به بیماران گوشزد می کنند که، میزان تحمل درد در هر فرد متفاوت است و به خود فرد بستگی دارد. آستانه درد و میزان تحمل درد در طی جلسه مشاوره اولیه با جراح بینی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین جراح نیز از بیمار در خصوص این ویژگی می پرسد.
زیرا جراحی بینی بدون درد امکان پذیر نیست. اغلب حین جراحی بینی و بعد از آن به منظور کاهش درد دارو های مسکن نیز تجویز می شود. همچنین مراقبت های بعد از جراحی بینی توسز جراح بینی، بیان می شود تا به کاهش درد، کبودی و تورم کمک نماید.
به منظور کاهش درد بعد از جراحی بینی بهتر است تا با جراح بینی خود صادق بوده و از او بخواهید تا در خصوص روند جراحی و تکنیک جراحی با شما صحبت نماید. زیرا ممکن است در میزان درد، کبودی و تورم بعد از جراحی بینی تاثیر گذار باشد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

سخن آخر

انجام جراحی بینی بدون درد، صرفا در بیهوشی کامل انجام می شود. ولی نداشتن درد بعد از جراحی بینی غیر ممکن است ولی انتخاب بهترین جراح بینی که بتواند، از تکنیک های نوین جراحی بینی استفاده نماید، می تواند از میزان این درد ها تا حدودی بکاهد.

2 thoughts on “آیا جراحی بینی درد دارد؟

1. بیات - ۱۳۹۹-۱۰-۱۴ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

salam man 15 sale pish amal kardam ba bihoshi kamel vali hich dardi nadashtam yadame .faghat ye kam galom nemodonam chera dard mikard engar ye chizi to galomo kharash dade bashe on tori bod hamin

• دکتر لیلا ملکی - ۱۳۹۹-۱۱-۰۶ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام
      شما می بایست برای بررسی های بیشتر به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید زیرا بدون معاینه نمی توان تشخیص دقیقی داد زیرا ممکن است این احساس به دلیل جراحی بینی نباشد.

یازده + 10 =